knieën repareren….

Mijn kind is 7 jaar en ik dacht dat het me bespaard bleef…. die kapotte knieën. Nou niets is minder waar, bij mij ( of bij mijn kind) begint het nu pas. Na 5 jaar een kinderkleding winkel te hebben gehad en broeken op voorraad 😉 heeft hij nu de kolder in zijn kop en begint met glijden…. grrrrrrrr!

Net nu het even niet kan en ik natuurlijk geen broeken meer heb! Goffer! Maar goed, dan maar creatief zijn met broeken en zonder geld … dus we gaan aan de slag.knieen 001 Men neme dus een stapel kapotte knieën

knieen 003 knieen 007

Doe de broek binnenstebuiten, naai het lapje(stukje,dubbel) aan de binnenkant dus op de versleten of kapotte plek! Je kan ook een boerenzakdoek gebruiken, in dit geval had ik een doodshoofdendoekje van de Primark!

knieen 008

En zo ziet het eruit als het af is.

knieen 011 Ook meteen de broek van mijn zoon gedaan….

knieen 020 Deze broek was al een keer gedaan.. hihi, maar ik kan geen afscheid van hem nemen dus hij gaat nog een keer in de revisie. Bij deze broek heb ik een andere oude broek opgeofferd. Langwerpige stukken afgestikt op de naaimachine en deze vastgelijmd met textiellijm, maar ook af en toe een stukje vastnaaien, ter versteviging.

knieen 021 knieen 023

knieen 024 knieen 026

Zo en nu vastnaaien op de kapotte plek, je kan ook eerst lijmen en daarna vastzetten met af en toe een lusje.

Je kan bijvoorbeeld ook een andere afbeelding uitprinten, uitknippen en op kapotte plekken  lijmen. Met bijvoorbeeld sterren … deze kan je dan ook over de hele broek doen,  dan vallen de stukken minder op natuurlijk. En het geeft ook een heel leuk effect. De sterren hoeven ook niet afgestikt te worden want het rafeleffect brengt ook wat meer jeu aan de broek. Nou, hoop dat je hier wat aan hebt 🙂

Succes en groetjes Pascale♥

Dit bericht werd geplaatst in D.I.Y., kids en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

