FunXtion veroverd langzaam sportend Nederland

De mensen die mij goed kennen zullen verbaasd zijn dat juist ik over sporten schrijf! Ik heb echt een hekel aan sporten, mijn hele leven al! Ik zag als kind al niet in waarom ik me eigen moe moest maken om gezond te blijven 😉 Maar natuurlijk zie ik ook wel in dat het gezond voor je is..ik vind er alleen niks aan ..fitness, wat een saaie bedoeling in zo’n zaal. Na 1 x geweest te zijn jaren geleden ben ik al niet meer terug gegaan, om de simpele reden dat ik het verschrikkelijk vond om in zo’n zaal om de buurt van toestel te wisselen. Iedereen verkeerd in een soort van stil zwijgen, hier en daar wat geroezemoes …minder..want hebben ze het nou over mijn kont of?…

20140131-104255.jpgmaar nu is er FunXtion..
Een totale fitness workout van 30 min, waarna je je voor 100% opgeladen voelt.
Toch ben ik ook echt niet de enigste die fitness saai vond. Statestieken wijzen uit dat er veel verloop door de jaren heen bij fitness te vinden is. Mensen houden het niet vol omdat het simpelweg erg saai en dus niet motiverend werkt. Ik spreek natuurlijk niet voor die kleine groep diehards die dagelijks in de fitness ruimte te vinden zijn, petje af!
waarom FunXtion wel volhouden
* lekkere muziek op de achtergrond.
* work-out duurt maar 30 min.
* de ruimte is prikkelend voor de geest door de verschillende toepassingen van kleuren en licht.
* 100 % aanmoediging van een enthousiaste FunXtion instructeur. ( voor mij werkt dat, want als het dus op sporten aankomt…geen ruggengraat !)
* het werken met vrolijke kleurige fitness attributen .

Kijk hier het filmpje over FunXtion van editie nl. 👇

Ik ben om! Dit is voor mij prima vol te houden, 30 min en met een rap tempo op muziek. Je zou het natuurlijk ook thuis kunnen doen. FunXtion dvd tje opzetten en een paar halters en een bal bv. Je ziet ze tegenwoordig overal, sport attributen …ook met van die vrolijke met kleurtjes . ( toevallig bij action van de week gezien) 😁

20140201-082525.jpg
Check bij jou in de buurt of er FunXtion lessen worden gegeven . Zoals ik al zei is het langzaam Nederland aan het veroveren, en ik snap nu waarom….niks meer saai of te lang of … Nee, lekker 30 min flink bezig zijn en daarna voel je je als herboren!
Groetjes Pepita en een fijn weekend 💫

Dit bericht werd geplaatst in beauty, sport & vrije tijd en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op FunXtion veroverd langzaam sportend Nederland

  1. Leuk onderwerp 🙂
    FunXtion … Love it big time ! Vanmiddag om 16u mag ik weer ! Twee lessen achter elkaar … eerst FunXtion Move it (30 min) gericht op je hele lichaam en dan FunXtion Abs (30 min), gericht op enkel je buikspieren.
    … en nu maar hopen dat Greenpeace mij deze zomer eens niet terug de zee in sleept 😉

  2. Hahaha dat zal wel meevallen! Maar als ik het goed begrijp zit jij dus op een uur zeer intensief fitness…knap hoor!

Geef een reactie

