Mega budget tip, tanden bleken

20140127-071717.jpg

Van een collegaatje uit voormalig Joegoslavië , deze echt goed werkende tip om op een goedkope maar toch zeer effectieve manier je tanden een paar tintjes witter te krijgen.

nodig;
-Carbonaat ( Karbonat, baking soda, zuiverings zout)
– verse citroen ( citroensap uit een flesje)

Carbonaat is een koolzuurhoudend zuiverings zout oftewel baking soda, die de eigenschap heeft als het met een vloeistof in aanraking komt te gaan werken. ( zie foto onder).
Ken je de bruisballen voor in bad? Die zo lekker gaan bruisen?.. Daar zit dus bv ook Carbonaat in.
Samen met de combo van citroen , wat weer de eigenschap van bleken heeft vormt dit een goedje wat je tanden effectief schoonmaakt.

20140127-072706.jpg
laat het even uit bruisen en poets dan je tanden ermee..
let wel op! ..ik ben natuurlijk geen tandarts , maar wat duidelijk mogen zijn is dat ” te veel ” poetsen met dit goedje juist eerder afbreuk aan de kwaliteit van je tanden doet, dan dat het goed doet. Maar… De 1e week , 1 x per dag en vervolgens 1 x per week herhalen is helemaal niet erg!
Ik drink nogal graag een bak koffie ( vooral achter de pc tijdens het schrijven van een blogje.) en ..een hele slechte gewoonte..ik rook nog steeds! 😳 De aanslag vliegt eraf ! ( jullie zullen me toch echt op mijn blauwe kijkers moeten geloven want ik ga geen voor en na foto plaatsen! 😉

Ik zou zeggen probeer het zelf eens en zie het verbluffende resultaat.
De carbonaat poeder/ zout is te krijgen in de betere supermarkt , maar ik heb hem bv bij een Turks winkeltje bij ons in het dorp gekocht. ( en volgens mij ook bij een reformwinkel te krijgen. )

Nogmaals ..overal waar je te voor zet is .. niet goed! met mate gebruiken dus!
Groetjes Pepita 💫

Dit bericht werd geplaatst in beauty, Budget en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Mega budget tip, tanden bleken

  1. Must try! Bedankt voor de tip!!! With love ♥ S.

  2. Rob Lelieveld zegt:

    gaan we proberen ! Rob

  3. En nog een nieuwe outfit!!!

  4. Ik ben benieuwd wat je er van vind..😊

Geef een reactie

