een smoothie met spinazie……….

Balen… Balen… net zo’n leuk filmpje gemaakt, dacht ik m even snel te kunnen down of uploaden…. hihi ! Dat gaat dus niet, dus jullie moeten me maar op mijn bruine ogen geloven dat ie echt heerlijk is. 🙂  smoothie 4

In van allerhande smaken zijn ze te maken, vaak maak ik ze met bevroren fruit! Ik koop diepvriespakken fruit en verdeel ze in zakjes. Iedere keer als ik een smoothie maak haal ik een zakje uit de vriezer. Dit heeft ook als voordeel dat het de smoothie kouder maakt door het “ijs”.

Heerlijk zijn ze, als tussendoor, even een vitaminen boost. Toen ik tijdens mijn zwangerschappen enorm veel last kreeg van ijzer tekort, ben ik ze gaan drinken. Mijn buurvrouw maakte ze iedere morgen en zette heel lief een glaasje ” Vitaminenboost ” voor mijn deur. Toen mijn verloskundige aan het einde van mijn zwangerschappen zei dat mijn bloedarmoede wonderbaarlijk was verminderd en ik “gewoon ” thuis kon bevallen, was ik om! Wondermiddelen zijn het, die smoothies, tenminste ….. als je er gezonde dingen in stopt. Echt een heerlijke is deze…… komt ie:

  • 200 ml. vanille yoghurt
  • 300 ml. kokosdrink (lidl)
  • 1/4 deel van een schijfje citroen ( met schil dus goed schoonmaken van tevoren)
  • 1 kiwi
  • 1 banaan
  • 1 blokje spinazie ( diepvriespak heeft losse blokjes.. 1 zo’n blokje)smoothie 1

Hoppetee in de blender…. dan even laten dalen en nog even de blender aan en….Heerlijk!!!!

Proost op een goed jaar!

Pascale♥

Dit bericht werd geplaatst in gezondheid, receptjes, Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

