Een spraytan veilig of niet?

spraytan 2

Gisteren was , geloof ik, de meest depressieve dag van het jaar.Vandaag kan er volgens mij ook mee door…. dan ook nog regen, het maakt het er allemaal niet beter op. Waar ik altijd van opknap… dat is als ik  ( voor mijn gevoel 😉 ) er goed uitzie. Ik moet een kleurtje hebben dus!!

Nou heb ik last van een chronische huidaandoening, rosacea, dit zijn onderhuidse ontstekingen in het gezicht. Bij stress zie ik eruit als een opgezwollen aardbei, maar hou ik mezelf rustig dan gaat het wel. Meestal kan ik het aardig camoufleren met een foundation, maar gek genoeg met een kleurtje valt het wat minder op.

Omdat ik dus rosacea heb en de zon wordt afgeraden, ben ik een keer een spraytan gaan proberen. Fantastisch vind ik het maar gek genoeg breekt het in nederland niet echt door, terwijl het elders ( U.S.A en the U.K) echt booming business is .

Spray tanning heeft niets met verandering van pigment in je huid te maken, het actieve ingredient DHA in de tanning vloeistof verkleurt slechts de bovenste al dode huidcellen van je huid. Het blijft ongeveer 5 – 7 dagen zitten en met scrubben verwijder je de laatste restjes

De spray die op je huid verneveld wordt heet DHA, een natuurlijk extract verkregen uit druiven, suikerbieten, suikerriet. Een Duitse onderzoeker kwam erachter dat dit ” medicijn” de huid verkleurde. Later werd het gebruikt voor vitiligo patiënten. Volgens onderzoekers is DHA niet schadelijk tenzij je het inademt. Maar goed, je houdt je adem in als je ingespoten wordt, dus….

DHA-based sunless tanning has been recommended by the Skin Cancer Foundation, American Academy of Dermatology Association, Canadian Dermatology Association and the American Medical Association as a safer alternative to sun-bathing

Volgens Wikipedia !

Even de plus en min puntjes op een rij:

plus

  • meteen resultaat en het beste resultaat na 7 a 8 uur ( daarna mag je ook douchen)
  • niet schadelijk , je kan niet verbranden ( het is geen bescherming tegen de zon, dus wel zon bescherming gebruiken)
  • het geeft niet af.
  • geen strippenkaart bij de zonnebank meer 🙂

min

  • na 5 – 7 dagen verdwijnt het langzaam
  • kan verder geen minpunten opnoemen … echt niet!

Wat ik je wel zal aanraden is om je te laten sprayen in een salon, ga niet zelf aan de slag met zelf bruiners van het kruitvat. Want vaak krijg je dan de worteltjes kleur! Er zijn wel goede zelf bruiners te koop hoor, maar goed die heb ik zelf niet geprobeerd dus daar kan ik je geen advies in geven. Wel heb ik gehoord via via dat He-Shi self tanning erg goed is! De prijzen in de salon liggen zo tussen de 15,- voor alleen gezicht tot 30,- voor je totale lichaam. Probeer anders eens gewoon een keer je gezicht of benen, dat zodra het wat mooier weer wordt, jij je kunt vertonen… je ziet af en toe van die witte stalpootjes voorbij komen…. ?! Om de kriebels van te krijgen! Google even spraytanning en dan jouw woonplaats erachter, dan zie je zo wie er in jouw buurt er weer een glimlachje op je gezicht kan laten toveren.

Groetjes Pascale♥p006_1_02

Dit bericht werd geplaatst in beauty en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

