Worteltjes taart oftewel Carrot- cake……. hmmmmmmmm

BADJAS 196

Hebben jullie weleens van worteltjestaart gehoord? Ik heb het ontdekt toen ik een jaar of 10 geleden in Nieuw- Zeeland aan het rondtrekken was. En sindsdien verslaafd…….

Tegenwoordig verkoopt de Hema het zelfs in hun koffiecorner, of Starbucks ♥ verkoopt het ook.Maar een aantal jaren geleden was het best moeilijk om te bemachtigen, ja bij de Starbucks♥ maar ja die zit ook niet op iedere hoek, helaas. Of eigenlijk maar goed ook! Verder was ik altijd al op zoek naar een goed/ lekker recept, maar was altijd in de veronderstelling dat het vrij moeilijk was om te maken. En aangezien ik van de snel/ makkelijk en niet te moeilijk ben…………… ben ik helemaal blij met dit recept.

Let wel! Als je de worteltjes taart maakt, doe dat dan wel voor een “special occasion” want hij is enorm, je kan er makkelijk met 20 man van eten. Hij is enorm machtig dus snij niet te grote stukken. Laatst hadden we met een stuk of 6 buurvrouwen een high tea bij mij thuis en had ik hem dus gemaakt. Helaas de cruciale fout gemaakt om meteen met de worteltjestaart ( te grote stukken dus) te beginnen………. de rest kan je raden! Met kerst heb ik dit recept gemaakt voor het kerstontbijt op school voor de kids en dus dit recept in 2 bakvormen gegoten, dan heb je dus 2 cakes waar je ruim van kan eten. Zelf heb ik nog niet geprobeerd om het in te vriezen dus…. degene die daar ervaring mee heeft? Laat het weten, zou ik zeggen.

Holiday-Carrot-Cake

Nou hier komt ie hoor, de benodigdheden:

  • 420 gram geraspte wortelen ( je kan het zelf doen, maar ik was het na een half uur al zat 😉  kant en klaar te koop bij de supermarkt!
  • 310 gram bloem
  • 250 gram bruine basterdsuiker
  • handje rozijnen (even wellen in water)
  • handje gehakte walnoten
  • zakje bakpoeder
  • kaneel naar smaak ( ik doe een flinke volle eetlepel)
  • 200 ml. olijfolie
  • 4 eieren
  • snufje zout

Dan voor de boter creme ( boven op de taart ) :

  • 200 gram roomkaas
  • 230 gram poedersuiker
  • 200 gram roomboter
  • paar druppels vanille extract/aroma.

Echt super makkelijk om te maken, makkelijkste is natuurlijk met een keukenmachine, maar een mixer is ook goed te doen ( geloof 10,- bij Hema of Action) De eerste keer heb ik het gewoon met de hand gemaakt en dat gaat ook goed hoor, alleen wordt het deeg steeds stijver en dus zwaarder om te roeren. ( goed voor de spierballen dan maar !)  Ik zal meteen het filmpje toevoegen van wie ik dit goed bewaarde geheim heb gevonden…!

Eet smakelijk!  groet Pascale♥

Dit bericht werd geplaatst in receptjes en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

