over afvallen, sporten, en…Calve pindakaas!?

de meeste mensen vinden pindakaas lekker, het wordt dan ook over de hele wereld gegeten.

behalve als je een noten allergie hebt, of bezig bent met afvallen , dan blijf je er wel vanaf! maar klopt dit laatste wel?… 20140117-135604.jpg

pindakaas is gezond! maar niet alle merken! in pindakaas zitten veel gezonde voedingsstoffen die we nodig hebben, en nog beter..zelfs kunnen helpen bij het afvallen!!

kijk je moet natuurlijk niet dagelijks een halve pot pindakaas naar binnen werken, maar gemiddeld twee boterhammetjes per dag is helemaal niet erg en daar zul je zelfs niet van aankomen , en zoals ik al zei helpt het ook nog even mee met het afvallen.

( ik heb het dan wel over de Calve pindakaas, en kom hier later nog op terug)

veel vetzuren en vitamine E die je helpen met afvallen.

vet -er zit heel wat vet in een pot pindakaas. zo rond de 49 g per 100 g, maar deze zijn onverzadigd en juist die onverzadigde vetten zorgen ervoor dat je lichaam zijn niet gewenste vetjes beter verbrand!

vitamine E– zit heel veel in pinda’s en dus ook in pindakaas. vitamine E zorgt ervoor dat je spijsvertering beter werkt. ook zorgt het ervoor dat je lichamelijke immuunsysteem beter werkt, waardoor jij ook weer lekkerder in je vel zit.In 1 boterham met pindakaas zit al 30 % van je dagelijkse behoefte. ik bedoel maar..

maar let wel op welke pindakaas je eet!

om terug te komen op calve pindakaas, deze voldoet aan alle eisen om met een gerust hart lekker je boterham te kunnen eten nl. , zo heeft calve maar 8,5 % verzadigd vet in zijn potten zitten en dat kun je van velen andere merken niet zeggen. die zitten veel hoger. 8,5 % is erg weinig en doet weinig voor ons lichaam als we dat binnen krijgen.niks om je druk over te maken dus. Sterker nog..je wilt het ook niet missen in je pindakaas anders is hij niet te smeren.

Nu kun je natuurlijk ook altijd nog voor biologische pindakaas gaan. Maar ook daar zit weer een addertje onder het gras zo las ik. Er moet bio-logo op het etiket staan. staat er bv alleen bio of biologisch dan is het product niet 100 % biologisch.Made with Repix (http://repix.it)
goed voor het sporten!
eiwitten– zorgen voor een betere spieropbouw.
vitamine E – zorgt voor een betere bescherming van je spieren en draagt ook weer bij aan de opbouw.
Als ik smorgens wel eens een shake maak doe ik daar altijd een lepel pindakaas bij, omdat ik al wist dat het goed voor je is. Dat had ik van mijn diëtiste gehoord. En ik vind dat zo lekker smaken, een beetje nootachtig ,vooral de combo met banaan is dan erg lekker. En niet te vergeten..gezond voor je!20140117-095546.jpg

Een paar weetjes;
-Ik dacht altijd dat pindakaas een Nederlands product was, jullie ook? ..het komt oorspronkelijk uit Amerika waar het is uitgevonden door dr. John Harvey Kellog ( ja dezelfde man is later ook met kellogs cornflakes op de markt gekomen.)
– zoals ik al zei heel de wereld kent het, .. Maar alleen wij noemen het pindakaas, de rest van de wereld noemt het vertaald pindaboter.
– in Amerika zijn er strenge regels voor de pindakaas , zo mogen er geen conserveringsmiddelen en kleurstoffen in zitten en moeten er 80 % pinda’s in zitten. In Nederland gelden deze regels niet. ( Calvé voldoet hier wel aan, 85%)
-dat bij de consumentenbond Calvé pindakaas al jaren als beste uit de test komt.foto 2

Groetjes Pepita 💫

Dit bericht werd geplaatst in beauty, gezondheid, shopping, Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op over afvallen, sporten, en…Calve pindakaas!?

  1. Betty janssen zegt:

    Ik word fan !!!!!!!!!

  2. Leuk he mams…? altaartje al af? hihi… xx

  3. Dank je wel! Dit betekend heel veel voor ons. We vinden het dan ook erg leuk om te doen. En om dan zo een reactie te krijgen, top👍

Geef een reactie

