Hoe voorkom ik een vaginale infectie..

20140115-115953.jpgelke vrouw heeft hier wel eens last van gehad of gaat het nog een x meemaken! 😁…of toch niet? Je kan er echt iets aan doen om dit te voorkomen…

Een paar jaar geleden ben ik de waslotion van de Aldi gaan gebruiken, op aanraden van een vriendin die apothekersassistente is.
Waarom nou deze en wat doet hij…

20140115-120832.jpg
biocura waslotion

Ons lichaam heeft een pH waarde van rond de 7. Onze vagina daarentegen heeft een pH waarde van rond de 5,2.
PH waarde staat voor de zuurgraad van onze huid. Maar waar gaat het nu vaak mis!
We wassen ons met een heerlijke douche gel of zeep waar een pH waarde inzit van 7, was je hier ook je vagina mee wat vaak gebeurt dan ga je de zuurgraad van de vagina aantasten en zal deze over geïrriteerd raken.
Gevolg; vaginale schimmelinfectie met alle ongemakken erbij!!
Nou zegt mijn dokter..en meerdere in het land, dat je het beste je intieme delen alleen met water kunt wassen! ja! Ammehoela!… Das niet fris!! Ik wil lekker fris zijn, en ook daar!

20140115-122506.jpgnu zijn er genoeg vaginale waslotions op de markt die erg goed hun werk doen. ….alleen ik vind ze te duur ( tenminste , mijn bankrekening zegt van wel ).

daarom de Biocura waslotion van de Aldi

20140115-122902.jpg

Deze Biocurawaslotion van de Aldi doet zijn werk prima. Al drie jaar gebruik ik dit product. Nooit, nooit meer last gehad van een schimmel infectie.
Wat kost deze fles van 500 ml?
€1.79 geen geld om het natuurlijke evenwicht van je vagina in balans te houden.
Geur; een zachte frisse geur ☺️

Tip; mocht je dit alles al gedaan hebben en toch nog last? Wissel eens van een ander merk inlegkruisjes.

Groetjes Pepita 💫

Dit bericht werd geplaatst in beauty, Budget, gezondheid, shopping en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Hoe voorkom ik een vaginale infectie..

  1. Melissa zegt:

    Wat een goede tip. Denk je dat dit ook werkt om blaasontstekingen tegen te gaan? Gr, Melissa

  2. Hoi Melissa, wat leuk dat je op onze blog bent gekomen. We zijn nog maar net begonnen en snappen er nog weinig van! 😉 toevallig dat je dit vraagt want afgelopen zomer heb ik een nierbekken ontsteking gehad en werd zelfs opgenomen in het ziekenhuis. Opgelopen door een blaas ontsteking waar ik te lang mee doorgelopen heb.
    Wat ik nu weet is dat je ook een blaasontsteking kan krijgen door je plas te lang op te houden. Dit wist ik niet want ik dacht altijd ( met m’n 43 e jaar) dat het juist goed voor vrouwen was om de nierbekken te trainen. En eerlijk is eerlijk, eigenlijk zijn inleg kruisjes niet altijd goed voor ons. Een onderbroek ademt en is van katoen. Een inlegkruisje sluit de boel af. Probeer anders even zonder inlegkruisjes om te zien of alles rustiger word. Dan maar ff vaker de onderbroek verwisselen. 😉

    Gr. Pepita
    Ps. Zoals ik al zei..we snappen er nog niet zoveel van, maar we leren elke dag bij…hoe heb jij ons nou gevonden? ☺️

Geef een reactie

