Nivea als dagcreme??

een klein stukje geschiedenis

20140114-071231.jpg

Het begon allemaal in 1882 bij de Duitse dermatoloog Carl Paul Beiersdorf . Deze man ontwikkelde in dat jaar zelfklevend verband.
In 1890 werd zijn toen nog kleine bedrijfje overgenomen door Oscar Troplowitz die zich verdiepte in huidproducten.
In 1909 kwamen ze met een lipbalsem op de markt genaamd,..jawel..Labello!! ( nooit geweten dat dit van nivea is ).
De eerste nivea crème zoals wij hem kennen werd in 1911 geïntroduceerd als de eerste stabiele zalf op basis van olie en water.
De naam Nivea komt van het Latijnse woord: niveus, wat sneeuwwit betekend.
Wereldwijd verkoopt Nivea zo’n iets meer dan 150 miljoen potten crème per jaar.

20140114-072112.jpg
Hierboven wat oude advertenties van over de hele wereld.

20140114-072300.jpg

Wie kent nivea nu niet! We zijn er allemaal mee opgegroeid , net zoals de Calvé pindakaas is nivea ook zo’n “gouwe ouwe “waar iedereen wel een pot van heeft staan.

Mijn oma smeerde nivea, en kreeg altijd complimenten over haar huid. Ik was een jaar of 15 en kreeg interesse in beauty en alles daar omheen. Ik dacht toen, nivea is de oplossing! 😊
Vanaf mijn 15 e zit ik aan de nivea. Maar wat de meeste mensen niet snappen is dat ik hem als dagcreme gebruik. Al jaren! Ik vind het dan ook erg moeilijk om over te stappen op een andere (dag)crème omdat mijn huid zo gewend is aan deze rijke vettige crème.
Ook haal ik mijn make up af met nivea .. Klein watteschijfje door de pot en vegen maar!
Ik ben het met iedereen eens die zegt dat de crème iets te vet en te dik is voor een dagcreme, alleen..mijn huid is daar zo aan gewend geraakt door de jaren heen dat als ik een andere crème probeer , hij na mijn zin iets te waterig aan voelt en mijn huid nog met een trekkerig gevoel achter laat.

20140114-073609.jpg
Prachtig deze oude reclame…we zijn gelukkig door de jaren heen heel wat wijzer geworden!

Ik blijf bij mijn oude vertrouwde nivea pot! Wel ben ik blij dat ze een aantal jaren geleden met de nivea soft zijn gekomen. Deze gebruik ik tegenwoordig in de zomer. De crème zelf is wat lichter van substantie en voelt niet zo zwaar aan met warm weer als de goude oude in blik.

Niet onbelangrijk ; ik heb al van twee verschillende artsen vernomen dat litteken weefsel het beste heelt door nivea te smeren.
..gewoon die donker blauwen blikken dokter?… Ja! 😊

Groetjes Pepita 💫

Dit bericht werd geplaatst in beauty, Budget en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Nivea als dagcreme??

  1. Leuk om die evolutie te zien van de typische nivea pot 🙂 Leuk weetje dat labello van nivea is. DAAROM dat ik van beide merken hou 🙂

  2. Pepita heeft er werk van gemaakt he? gr
    Pascale

Geef een reactie

