Essence versus lancome mascara

20140114-051416.jpg

20140114-051443.jpgvroeger!, vroeger was alles beter! Zo ook de mascara’s ?? ..echt niet!!

Vanaf mijn 16e…oke 14 e ( stiekum) , ben ik mascara gaan gebruiken van Lancome! Jawel..LANCOME.
Mijn moeder gebruikte in de jaren tachtig altijd de lancome crème mascara. ( zo heette hij toen). In het begin gebruikte ik hem stiekum maar mijn moeder kwam daar achter . Het mocht niet!, wat ik begrijp want die mascara’s zaten toen ook al aan de prijs.
Zo kocht ik mijn eerste mascara bij de Hema. Niks mis mee hoor, als je blanco aan een mascara begint..maar niet als je bent begonnen met Lancome!
Gelukkig had ik een bijbaantje en trots kocht ik van mijn eerst verdiende geld de mascara die je in alles tegemoet kwam wat ze beloofde! Ach ja..jaren lang de mascara van Lancome gekocht, totdat de kindjes kwamen, een koopwoning, 2 auto’s voor de deur. ( ik heb het nu over de jaren 90) 😉.
Tja, in die tijd koste zo’n mascara van Lancome rond de 25 gulden! ..ik moest naar een ander opzoek..en had afscheid genomen van Lancome ..De Rolls Roy’s onder de mascara’s!!

20140114-053140.jpg

Een paar jaar verder…velen mascara’s verder..heb ik een uitblinkertje gevonden waarvan ik vind dat hij op de tweede plaats komt na de lancome mascara!… Essence!!
Waarom Essence;
-de verpakking: hij ligt prima in de hand. Net als lancome heeft hij een fijn formaat en een fijne schroefdop die je er makkelijk op en af draait zonder dat deze op den duur gaat barsten ofzo. Het uiterlijk is een beetje speels. Ik denk dat ze op een jongere doelgroep mikken, maar vrolijk , leuk, niks mis mee.
– het borsteltje: dit vind ik persoonlijk de fijnste borsteltjes. Gewoon lekker dik, groot, stevig, en niet onbelangrijk, de houder is groot genoeg om het borsteltje zo vast te houden dat hij niet tussen je vingers weg glijd.
– de mascara zelf: een dikke cremige zeer gepigmenteerde mascara. Klontert niet of nauwelijks. Na een maand of 2/3 zal hij dit wel gaan doen maar dan zit hij ook wel aan de houdbaarheidsdatum . ( al moet ik eerlijk zeggen dat Lancome na een half jaar nog goed is, na eigen ervaring ).
Hij smeert goed uit over je wimpers als je hem aanbrengt, mede ook door het borsteltje.
Na een werkdag deze mascara op te hebben gehad zit deze nog perfect op mijn wimpers. Nogmaals, als hij wat ouder word gaat hij iets meer korrelen, maar als ik jullie nu de prijs vertel zal niemand dit meer erg vinden.
Deze mascara’s van Essence liggen zo rond de €3.00, sommige zelfs er nog iets onder! Geen geld toch? Zo ligt de mascara van Lancome rond de €29.00 onder andere te koop bij http://www.iciparisxl.nl en bij de parfumswinlel rond de €24.00 http:// http://www.parfumswinkel.nl

De Essence mascara ( al jaren nu mijn favoriet) is onder andere bij kruidvat en trekpleister te koop. Mochten jullie hem nog niet kennen, ik zou zeggen koop hem eens en probeer hem. Voor dat geld en wat hij waarmaakt staat deze mascara al jaren voor mij op de eerste plaats!

Groetjes Pepita 💫

Dit bericht werd geplaatst in beauty, Budget, review en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

